25/2 - 31/3 2012

Til udstillingen bidrager over 60 kunstnere med hver ét værk — en multiple — i mindst tre editioner. SKULPTURI er for en stund omdannet til et kunstsupermarked, hvor det samme værk — eller den samme ‘vare’ — kan erhverves af flere forskellige købere. Værkerne står side om side på reoler og værkfortegnelsen er udskiftet med en vareliste. Udstillingen gør op med kunstverdenens højtskattede idé om det auratiske unikaværk og lader i stedet kunst og hverdagsliv flette sig ind i hinanden.

For the exhibition, more than 60 artists have been asked to contribute one work each — a multiple – in an edition of at least three copies. For the time being, SKULPTURI is converted into an art supermarket, where the same work — or the same “commodity” — can be acquired by several different buyers. The exhibition settles its own accounts with the art world’s cherished idea about the aura-swathed unique work and allows, instead, art and everyday life to become interspersed with one another.

29/7 - 14/8 2011

Otte studerende fra billedhuggerskolen på Det Kongelige Danske Kunstakademi er rykket ind i SKULPTURI’s lokale og har gjort det til deres, mens deres skole skærer ned og bruger kræfter på politik og alt muligt andet end kunst. Udstillingen giver et helt aktuelt blik på skulpturmediets mange muligheder og fremtrædelsesformer.

Eight students who are studying at the School of Sculpture at the Royal Danish Academy of Fine Arts have moved into SKULPTURI’s premises and have turned the room into their own, at a moment in time when their art school is busy making cutbacks and spending its energies on politics and everything else but art. The exhibition provides a totally up-todate look at the sculpture medium’s many possibilities and forms of manifestation.

22/8 – 13/9 2008

Udstillingen præsenterer en række skulpturarbejder, der lægger vægt på de betydninger, der kan opstå i arbejdet med det fysiske stof. Her er der ikke grænser for, hvilke materialer, der benyttes — eksempelvis kinesiske lykkekager, trælægter, tyggegummi og grydelåg. Alle kunstnere er blevet bedt om at forholde sig til det konkrete udstillingssted. Med udgangspunkt heri arbejder de ud mod materialets grænser.

The exhibition presents a number of sculptural works that place an emphasis on the meanings that can arise in working with the physical material. Here, there are no limitations on what materials are used: there are Chinese fortune cookies, laths, chewing gum and pot lids. All of the participating artists have been asked to address themselves to the specific exhibition space. Taking their points of departure in this premise, they have been working out toward the material’s boundaries.